Webwinkel e-commerce trends 2015

Ook in 2015 blijft online winkelen populair. E-commerce zit zeker in de lift en er worden steeds meer webwinkels online gezet. M.a.w. het wordt tijd om de Webwinkel e-commerce trends 2015 eens naderbij te bekijken.

E-commerce blijft wereldwijd groeien

Een van de belangrijkste Webwinkel e-commerce trends in 2015 is dat webwinkels wereldwijd blijven groeien. Hiermee bedoelen we niet alleen het aantal webwinkels, maar ook de omzet van de webwinkels. Dit is niet alleen het geval in Nederland, Belgiƫ en het Verenigd Koninkrijk, maar ook in de Verenigde Staten. We kunnen dus met grote stelligheid spreken van een zich steeds verdere globalisering.

Steeds meer tools

Een van de belangrijkste gevolgen van de globalisering van de e-commerce is dat een zichzelf respecterende webwinkel over steeds meer tools dient te beschikken om aan de wensen van het steeds meer diverse klantenbestand tegemoet te komen. Dit kan ondermeer gebeuren door het implementeren van een valuta converter. Deze tool maakt het o.a. mogelijk om valuta die in verschillende landen gebruikt worden om te zetten naar de valuta van het land van de webwinkel.

Meertalige webwinkels

Een niet te verwaarlozen Webwinkel e-commerce trend in 2015, is dat webwinkels steeds vaker in meerdere talen aangeboden worden. Internationale webwinkels zijn niet langer eentalig in het Engels, maar gaan zich, net zoals Google trouwens, steeds meer op lokale markten richten. Hierbij is het belangrijk dat er van kwaliteitsvolle menselijk vertaalde in het oog springende vertalingen gebruik gemaakt wordt, die tevens de nodige aandacht hebben voor zoekmachine optimalisatie. Vertalen is namelijk meer dan een tekst door Google Translate te halen en een goedlopende meertalige webwinkel verdient een vertaling die even vlot loopt tijdens het lezen.

Internationale BTW-Tarieven

Wanneer de e-commerce steeds meer geglobaliseerd wordt, is het evident dat er niet alleen rekening gehouden wordt met verschillende talen en valuta, maar ook met de BTW-tarieven die in de verschillende landen gehanteerd worden. Dit kan wel voor gevolg hebben dat een product in verschillende landen een andere prijs kan hebben. In de praktijk zie je echter dikwijls dat de totale verkoopprijs in de verschillende landen hetzelfde blijft, terwijl de BTW-tarieven verschillend zijn. Het is belangrijk dat de verkoper zich transparant opstelt zodat de klant altijd het overzicht behoudt.

Verschillende betaalmiddelen toelaten

Een aantal internationale webwinkels aanvaardt enkel creditcards. In de praktijk kan dit voor problemen zorgen omdat creditcards niet in elk land even populair zijn of gangbaar. In Noord-Amerika zijn creditcards de evidentie zelf. In Europa ligt dit even anders. Een van de Webwinkel e-commerce trends 2015 is dat internationale sites hun gamma aan betaalmiddelen verder zal uitbreiden.

In het kort komt het hier op neer: de Webwinkel e-commerce trends 2015 hebben vooral te maken met het de klant nog verder naar de zin maken.

 

 

 

 

, ,

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes